20-09-2022

XII MAŁOPOLSKI PLENER FORM TWÓRCZYCH OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH "MAGIA GÓR - BESKIDY 2022" - II DZIEŃ

XII Małopolski Plener Form Twórczych Osób Niepełnosprawnych "Magia Gór - Beskidy 2022" - II dzień

II DZIEŃ PLENERU

Drugi dzień pleneru rozpoczęliśmy od wycieczki do Bielska-Białej. W towarzystwie przewodnika zwiedziliśmy to urokliwe miasto zwane "małym Wiedniem" ze wzgledu na dużą liczbę zabytków o secesyjnym i eklektycznym charakterze. Oprócz spaceru po mieście zwiedziliśmy Zamek Sułkowskich, dawną siedzibę cieszyńskich piastów, która z czasem stała się rezydencją szlachecką a obecnie jest siedzibą Muzeum Historycznego. Nieopodal Zamku znajduje się Stara Fabryka, którą także odwiedziliśmy. Muzeum powstało w dawnej fabryce sukna Buttnerów, jego wizytówką są ogromne maszyny używane w przemyśle tkackim oraz ekspozycja prezentująca dawne sprzęty gospodarstwa domowego. Kolejnym punktem na mapie Bielska - Białej, ktore odwiedziliśmy był Dom Tkacza. To zabytkowa drewniana chata mieszcząca muzealną ekspozycję. Wnętrze domu zostało tak zrekonstruowane, aby pokazać realia życia mistrza cechowego.

W sąsiedztwie Bielska Białej znajduje się szczyt Szyndzielnia, na który wjechaliśmy  kolejką gondolową. Na miejscu podziwialiśmy roztaczającą się ze szczytu piękną i malowniczą panoramę Bielska - Białej i Beskidu Małego, Śląskiegi i Żywieckiego.

Do ośrodka wróciliśmy  zmęczeni i zadowoleni na obiado - kolację