30-09-2019

SPOTKANIE INTEGRACYJNE W PORONINIE

W dniach od 30 września do 4 października 2019 r. uczestnicy naszego warsztatu wraz z terapeutami i rodzicami uczestniczyli w Spotkaniu Integracyjnym w Poroninie. Razem z nami bawili się także zaproszeni przez nas uczestnicy z Warsztatów Terapii Zajęciowej z Gorlic, Podolan, Odrowąża oraz Środowiskowego Domu Samopomocy z Brzezia.

W poniedziałek po dotarciu na miejsce, wszyscy zostali zakwaterowaniu w ośrodku wczasowym "Limba". Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy do Zakopanego. Tam spacerowaliśmy po Krupówkach, niektórzy wypili pyszną kawę i zjedli ciasto w kawiarenkach, a inni na lokalnych straganach szukali pamiątek i drobnych prezentów dla najbliższych. Do ośrodka wróciliśmy na kolację. Wieczorem wszyscy uczestniczyli w powitalnej dyskotece.

Drugi dzień pobytu był bardzo intensywny. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do Chabówki, aby zwiedzić Skansen Taboru Kolejowego, który powstał na terenie dawnej parowozowni. Słynie on z najliczniejszej i jednej z najciekawszych kolekcji eksponatów związanych z historią kolei w Polsce. W skansenie oglądaliśmy wycofane z ruchu parowozy, elektryczne i spalinowe lokomotywy, wagony, pługi do odśnieżania torów, żurawie i inny sprzęt pracujący na kolei. Po zakończeniu zwiedzania wróciliśmy do ośrodka na obiad, po którym znów wyruszyliśmy w drogę. Tym razem na Gubałówkę, aby tam przy pięknej, słonecznej  pogodzie spędzić miło czas i podziwiać wspaniałą panoramę Tatr. Chętni mogli pozjeżdżać na zjeżdżalni grawitacyjnej.

W środę zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy z przewodnikiem na pieszą wycieczkę do Doliny Olczyskiej. Wycieczkę rozpoczęliśmy na niewielkim parkingu nieco poniżej Kaplicy na Jaszczurówce w Zakopanym. Tam weszliśmy na szlak - szeroką ścieżkę, która prowadziła nas przez las wzdłuż Olczyskiego Potoku. Po około godzinnym marszu dotarliśmy na Polanę Olczyską. Przewodnik pokazał nam  także ciekawostkę tejże polany - Wywierzysko Olczyskie. To jedno z największych w Tatrach źródeł krasowych. Na polanie mieliśmy czas na odpoczynek i podziwianie górskich widoków. Po niedługim relaksie wyruszyliśmy w drogę powrotną tym samym szlakiem, a następnie autobusem do ośrodka "Limba". Po spędzonym aktywnie czasie na świeżym powietrzu z apetytem zjedliśmy obiad. Po południu był czas na wspólne gry i zabawy a chętni wzięli udział w konkursie plastycznym.

W czwartek po śniadaniu wyjechaliśmy na Baseny Termalne w Bukowinie. W czasie 2,5 godzinnego pobytu cieszyliśmy się dobrą zabawą, relaksem oraz kojącymi właściwościami wody termalnej. Po obiedzie ponownie spotkaliśmy się przy wspólnych grach i zabawach, czteroosobowe drużyny z poszczególnych warsztatów rywalizowały w zawodach w darta, a  chętne osoby wzięły udział w zajęciach plastycznych, podczas których wykonywały pocztówkę z gór. Po kolacji wszyscy bawiliśmy się na pożegnalnej zabawie przy zespole Solton Band z Brzeska. W piątek po śniadaniu i pożegnaniu wszystkich uczestników spotkania, wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.